Allt - Inget
Nedkast - Uppkast.
Med krydda och en del snygga bilder.
Från en, för många okänd del av Sverige.
Nu!
fredag, juli 18, 2025
Skärpning, tack
söndag, september 05, 2021
Rättning i ledet
Jag går en sväng bara för att, genom stan och passerar genom den största gallerian. Här har lokaler tömts undan för undan på grund av e-handel och pandemi, förmodligen.
E-handel vänder jag mig emot. Vill inte att det jag köper ska skickas runt jorden i ett individuellt paket till mig. Det kostar resurser, tro mig! Dessutom vill jag gärna kolla in den produkt jag tänker köpa, prova ett plagg, läsa produktinformationen och lägga tillbaka om det är gjort i Kina. Så'n är jag.
Men vad skådar mitt norra och södra öga? Nu etablerar sig två nya butiker i denna galleria. En herrekipering (jo - det står just "herrekipering") öppnar den 01 oktober. Wallenbergs - det borgar väl för kvalitet, eller...?
Och inte nog med det. Den danska kedjan Normal som på beskrivningen låter som en blandning mellan Lagerhaus och Clas Ohlson öppnar senare i höst.
Har folk ledsnat på att skicka efter grejer? Eller har de, som jag, tagit ställning. Observera att jag inte är någon storshoppare. Handlar inte för nöjes skull, utan när jag behöver. Men jag gillar att, så att säga, socialisera. Bli en människa hos affären i fråga, och på så sätt även se en människa som jag kan få träffa och få hjälp av.
Nu hoppas jag på att fler tomma lokaler vaknar till.
Gammalmodig? Jag? Nä - förutseende!
*****