.. aktiviteterna i Södra hamnen i det fantastiska vädret. Blå himmel, vindstilla, och sol. De har kommit en bit till med skulpturerna, men finputsning återstår. Kanske inte med påfågeln. Den ser färdig ut. Och vilket arbete att fixa alla de där detaljerna.
Nere på isen pågår ett långlopp. Vi som promenerar längs banan blir hela tiden omkörda av hundratals åkare. En person åker snabbast. Han ligger sisådär 200 meter före klungan, hela tiden. För vi ser dem vid flera tillfällen. De åker ju en runda, så ibland hinner de vända och komma tillbaka förbi oss. Fattar inte hur de orkar. Det längsta loppet är 200 km. Vet inte vilken dag det ska gå. Men tänk dig - åka skridskor i 20 mil!!! Då skulle man nog vara rätt mör ett antal dagar efter.
Vår tur blev också rätt lång. Det blev 12,51 km idag med apostlahästarna.
*****



