fredag, augusti 14, 2015

Extraknäck

Kundaktiviteter och semestertider. Det är lite manfall på jobbet. Och vad får då en stackars pensionär göra?

Jo - han får rycka in på sin lediga tid och jobba i växeln! Från 12 till 17. En fredag! Skandalöst!

Men rätt kul, faktiskt. Fick en snabbkurs igår, och det går ....  (vänta lite) ......

 - Välkommen till NEX Resebyrå. ..... Hon är på lunch till 13.30. Vill du tala med någon annan i den gruppen? ..... Okej, varsågod!

... jättebra. Hittills.

*****

4 kommentarer:

Elisabet. sa...

Det är mitt drömjobb nästan.

Bert Bodin sa...

Saken är den att vi sedan jag slutade i min gamla position, där jag hade kundkontakt, har bytt telefonsystem, så har jag mycket lite "telefonjobb" och har i stort sett bara lärt mig hur jag svarar i min egen telefon. Och hur man ringer ut, förstås. Men nu blev det avanceradekursen på direkten. Närmare 50 anknytningar och fem kontor att hålla rätt på.

Eva Nygren sa...

Men är du pensionär?

Bert Bodin sa...

Jepp. Sedan ett år ungefär. Deltids- i alla fall. Jag jobbar 20%, dvs en dag i veckan. Eller rättare sagt två halvdagar.