måndag, maj 18, 2015

Jag behövde ...

.. en mindre rörtång och en kaksporre.

Hm? Vart går jag då. Jo, givetvis till CO. Hur skulle man klara sig utan denna utmärkta inrättning?

Rörtången var inget problem. Orangefärgade och fina låg de i sin hylla och väntade på mig. Flera storlekar. Jag valde min.

Sedan var det kaksporren. Letar runt på avdelningen för hushållsgrejer. Där finns hamburgerpressar, ergonomiska osthyvlar (där skaftet är vinklat i 90 grader), brödpenslar i silikon. Men kaksporrar? Jag måste fråga.
 - Kaksporre!? Vad är det för nå't?




*****

3 kommentarer:

Turtlan sa...

Gå på en loppis eller second hand affär. Myrorna, Gengåvan eller dylikt.

Eller kanske på Ica ?

V sa...

Lyckas med mat som ligger bredvid Godishuset borde ha en kaksporre. Men mitt i allt kan Coop eller Ica Maxi på Storheden överraska och ha en sådan i sitt sortiment.

Bert Bodin sa...

Turtlan och V: ICA får det bli.