fredag, april 26, 2024

Brandmannen

En tvetydig titel på en mångtydig berättelse. Brandmannen, som legat en tid på mitt sängbord, är nu avslutad. 

Den var som sagt mångtydig. Och därmed lite nyfikenhetsväckande. Vad handlade det om, egentligen? Ja - det kommer en lösning, ett besked i slutet av boken, som också överraskar på sätt och vis. Lyckligt slut? Nja - kanske inte.

Ulf Kvenslers Sarek som jag läste för något år sen (eller är det två) blev mer gastkramande. Brandmannen når inte riktigt fram på samma sätt. 

Men läsvärd. Jodå. 


*****

4 kommentarer:

Babsan sa...

Tyckte nog Sarek var många snäppen bättre

Bert Bodin sa...

@Babsan

Jag håller med i viss mån. Men jag tyckte även den här hade vissa kvalitéer.

Majalena sa...

Äntligen har du läst den, ja den började riktigt bra, men sen tycker jag det bara blev dravel och inget bra slut heller, beror kanske på att jag hade så höga förväntningar efter Sarek.

Bert Bodin sa...

@Majalena

Det var lite 'fantasyaktigt' tidvis.