onsdag, juni 06, 2012

Upp, upp, upp . . .

. .  och fira, svenska folk!

Även om det finns många knepiga sidor av vårt samhälle och våra liv så det finns oftast en anledning att fira. Man kan hitta på en, om man vill. Jag ska i alla fall göra det. På flera sätt.

Jag tycker det är så fruktansvärt trist att läsa sådana där "på-gatan-enkäter" där folk får frågan om hur de ska fira nationaldagen.

 - Nä! Jag bryr mig inte.

 - Vad är det för nånting?

- Nä vi har inte den traditionen.

Fy fasen vad ni är tråkiga, månsar.

Heja Sverige!



*****

2 kommentarer:

Jan S sa...

Snälla Norge, lär oss hur man firar sin nationaldag, USA lär oss hur man känner stolthet över sitt land och sin flagga. Snälla, ge oss vår flagga tillbaka, den som det politiska korrekta etablissemanget gjort till en symbol för rasism.
Nu ska man tydligen skämmas för att man är svensk, enligt vissa skribenter finns det knappast något som är svenskt överhuvudtaget.

Och med våra ledande politiker som påstår att ursvenskt är bara barbariet, jag hatar allt som är genuint svenskt, vi har bara midsommar och sådana töntiga saker, har vi väl inget att fira.

Bert Bodin sa...

Jan S: Men jag har intrycket av att vi inte vill, vilket jag inte alls kan förstå.