söndag, juni 14, 2015

Senfärdig

Att våren varit kall och inspirerat försommaren också, har jag nämnt flera gånger.
 
När jag gick i skolan uppmanades vi att plocka blommor till skolavslutningen, eller examen som det kallades efter varje år på den tiden.
 
Skvattram var ofta en som jag valde. Doftade gott och snygg design.
 
I år hade jag inte fått min bukett. Skvattramen är minst en vecka bort. Just det här exemplaret var ett av de som kommit längst.
 
Kan jag få beställa en sommarmånad till, tack.
 
 
***** 

4 kommentarer:

Andra året i Hjo sa...

Eller två. Vi kan knåpa ihop en gemensam skrivelse till SMHI.

Bert Bodin sa...

Okej! Jag är med.

Hillevi sa...

Statens MultihHycklande Institut, brukar jag säga och tittar på yr.no i stället. Men det hälper ju inte i sak, förstås!

Bert Bodin sa...

Haha. Bra uttryck.