lördag, juli 14, 2018

Så säger vi ...

.. hej hej till denna den finaste ön i skärgården. Denna gång har vi bjudits på vackert väder, trevligt sällskap och god mat, som vi förstås har lagat själva.

Idag bara en kort promenad efter att vi städat stugan. I kapellet har det varit musikstund. En operasångare med anknytning till ön gjorde ett framträdande, och ikväll är det ännu en konsert där. Det missar vi förstås.

Nu har vi tre och en halv timmes båtfärd innan vi når hemmahamnen.

Konsertpubliken strömmar ut
I stugan som skymtar bakom flaggstången bodde vi.
Jesus vinkar hejdå.
*****

4 kommentarer:

Thalassa sa...

Jättefina foton - som alltid! Sverige är fantastiskt vackert, och snart angör även jag Norrbottens- (Kalix-) kusten.

Bert Bodin sa...

@Thalassa

Välkommen "hem".

Thalassa sa...

Tack! Ja, trots att jag lämnade Norrbotten för så jättelänge sedan känns det alltid som hemma när jag kommer upp. Ljuset (o även mörkret på vintern), växtligheten m m.

Bert Bodin sa...

@Thalassa

Jag som till största delen av min tid har blivit kvar här ledsnar aldrig. Jag vill ha fyra ordentliga årstider och kontraster.