fredag, oktober 16, 2015

Nu är jag rätt less ...

.. på den här förkylningen, som lägger lock på tillvaron. Medger att den egentligen är en bagatell, men ändå.

Ligger, eller sitter bara och läser, surfar, lyssnar, fikar och känner mig oansvarig. Funderar gör jag väl också, förstås. Kanske mer än jag medger.

Till exempel på vad den här tavlan vore värd, om det hade stått Picasso i nederkanten.

Målad under hans gula period, och av konstkritiker ansedd som en liten bagatell av medioker klass.

Men den där "gula perioden" är förstås intressant och tankeväckande, enligt förståsigpåarna. Eftersom den är helt nyupptäckt.

Av mig.

Men ändå.

Nu ska jag inte föra någon bakom ljuset. Tavlan är faktisk en Renoir. Icke desto mindre värdefull, men jag tror ändå att marknadsvärdet är lite si och så. 

Kanske skulle jag rådfråga Bukowskis.


Fast egentligen var det min fikakopp, som står på ett underlägg.


















*****

2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Och jag var övertygad om att det var en holländsk ost.
Nu är du nog "göra-lös" Bert ..., när dui har tid med allt detta ,-)

Bert Bodin sa...

Ja. Gå här och vänta på att febern ska försvinna. Den är visserligen låg, men den är. Jag blr rastlös.