torsdag, augusti 31, 2017

Kan inte låta bli ...

.. att lägga ut en av mina kommentarer hos Elisabet. Såhär skrev jag i hennes inlägg om den stora väderkatastrofen i Texas. Jag håller med henne, fullt och fast. Men ...:

Jag reagerar "lite surt" över den ihållande bevakningen, där det är rapporter i stort sett varje timme. Det finns korrar på plats i direktsändning och intervjuer av drabbade. Upp till 20 personer kan ha dött.

Kommer någon ihåg att minst 400 (uppgifter säger att de kan vara 1000) personer dog i ett jordskred i förrförra veckan på grund av regn och översvämning.

Ja, det var ju i Sierra Leone, förstås. Tänkte inte på det.
*****
Här kan du läsa mer om jordskredet.

2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Och då svarade jag att det skulle vara intressant att veta vad som visas/rapporteras i övriga afrikanska länder? Är översvämningen i Houston det primära?

Att jag själv reagerar beror på att jag under många, många år drömde att jag kom och körde bil och så var vägarna helt översvämmade och jag såg ingen utväg! Det var fasansfullt. Och att dränkas är nästan det värsta jag kan tänka mig.

Bert Bodin sa...

@elisabet.

Men det är rätt märkligt hur nyheter presenteras.