torsdag, april 25, 2024

- Guuu va' snygg du ä' i mössa, ...

.. fick jag höra av en granne jag stötte ihop med på stan, där hon stod och pratade med två andra gemensamma grannar till oss.
 - Tack, sa jag. Är jag inte det annars då?
De skrattade.
 - Jo jo, men du passar bra i den där kepan. Och du brukar ju inte ha mössa.
 
Sant! Jag brukar inte ha mössa särskilt ofta. Särskilt inte när det är plusgrader ute, vilket det är idag. Men jag har ju fått order om att skydda skalpen på grund av den basaliomjustering jag gjort. Alltså köpte jag mig en lite rejälare kepa än en sån som man kan råka få som reklam ibland.
 
Men jag får väl lita på henne, då. Särskilt som den grekiske frisören Alee, som går och tränar på samma gym som jag, också vinkade och ropade hej, när vi möttes när jag var på väg från COOP. Han tyckte säkert samma sak. Och kanske var det tur att jag hade kepa, för jag var och klippte mig hos Maya på salongen i huset för någon timme sedan. Det hade kanske inte varit så kul för honom att se det.

Ett litet aber är ju dock att frisyren inte ser så snygg ut, när man haft mössa. 
Det får man kanske ta.

Nåja - den duger

*****

Inga kommentarer: