torsdag, juli 19, 2007

Segt

Tekniken är emot mig. Sirap av den mer trögflytande sorten dryper över min nätanslutning. Trådlöst bredband från Telia.

Det har funkat bra sedan i april. Min närmaste mast hade 3G-teknik installerad. Tyvärr var det en tillfällig service. Nu finns den inte längre.

Tog kontakt och undrade varför. En snäll dam meddelade att 3G-sändaren har suttit där "på prov". Nu skall provdata bearbetas, innan man beslutar om den skall installeras igen.

Något, eller några få inlägg kan jag fixa. Men det tar vansinnig tid. Att ladda upp bilder på bloggen är något som måste planeras. Insändningen kan ta upp till en halvtimme.

En tråkig sak är också att jag inte hinner med att läsa och kommentera hos andra i den utsträckning jag vill. Det tar helt enkelt för lång tid. Men jag försöker.

Hoppas att få 3G-täckningen tillbaka.

"Kanske i höst", sa teliadamen.
*****

Inga kommentarer: