lördag, oktober 10, 2015

Inte på hela dagen ...

.. har frosten släppt på ställen där solen inte kommit åt. Vackert är det med de "sockrade" växterna.

Men inte har jag tid att gå omkring och titta på frusna växter. Nej, fram med stegen. Här ska målas. Måste passa på när vädret är vackert. Och det blir plötsligt väldigt mycket gjort. Dubbelt upp mot ursprungsplanerna. Det känns bra, eftersom vädret hotar att bli sämre imorgon.

En sak är inte kul. Att stå på en stege och måla på andra våningen och få sendrag i foten.


*****

6 kommentarer:

Elisabet. sa...

Det kan jag tänka mig .., sendrag är aldrig någon höjdare.

Kersti sa...

Sendrag är aldrig kul. Tur att du kom ner från stegen ordentligt och att du fick så mycket gjort. Jag har beskådat vår gemensamma arbetsdag från sjuksängen. Maken representerade medan dotter och jag ligger inne och hostar i kapp. Så kan man också tillbringa sin lördag. Det blir en del läst i alla fall så man kan inte annat säga än att jag utnyttjar tiden. Ha en fortsatt trevlig lördag

Bert Bodin sa...

Men en rätt beskedlig åkomma, trots allt.

Bert Bodin sa...

Jepp. Nu ligger jag i soffan med dagens tidningar och hör hur det stökas med middag i köket. Inte dumt.

Bert Bodin sa...

Jepp. Nu ligger jag i soffan med dagens tidningar och hör hur det stökas med middag i köket. Inte dumt.

Bert Bodin sa...

Men en rätt beskedlig åkomma, trots allt.