måndag, juli 26, 2010

Jag tror utvecklingen ...

.. har gått alldeles för fort ibland.

Ta till exempel det här med digitalisering. I alla sammanhang. Och särskilt i ett. Eller två. Nämligen radio och teve.

Har vi någonsin varit med om så många konstigheter, avbrott, ljudmissar, bildfladder, tom bildruta eller dödstyst i radion? Jag tror inte det.

Härom veckan var det ett program som tystnade minst fem gånger på en timme. Det skylldes på vädret. (!!!) Är det SJ som sköter våra etermedia nuförtiden, eller Trafikverket?

Varje gång det blir avbrott kommer en automatisk sverigefinländska och meddelar att nu "har vi drabbats av ett avbrott och vi försöker återkomma, så fort det bara går. Under tiden lyssnar vi på lite musik". Det låter tryggt. Är det kanske Finlands Rundradio vi får lita på, när det krisar i Sverige.

Den där timmen härom veckan fick vi höra Sven-Bertil Taube fem gånger med sitt skimrande hav.

Tro mig eller ej. Nu i skrivande stund har vi åter drabbats av Sven-Bertil och många fler.

För nu har digitaliseringen slagit till.
Igen!

*****
Inlägget har skickats till Teracom. Jag förväntar mig ett svar.

Inga kommentarer: