måndag, mars 12, 2012

Väntrum . . .

. . är tidsödande.

*****

8 kommentarer:

Elisabet. sa...

Ja.

Här ringdes jag nyss upp av ögonsköterskan som talade med polsk accent och efter några minuters prat kunde ställa diagnos: jaha, jag har ögonmigrän.

Nu vet jag det.

Bert sa...

Elisabet skrev: <span>Ja. Här ringdes jag nyss upp av ögonsköterskan som talade med polsk accent och efter några minuters prat kunde ställa diagnos: jaha, jag har ögonmigrän. Nu vet jag det.</span>

Bert sa...

Elisabet: Det var ett nytt begrepp för mig. Låter otäckt. Om något hastigt händer med synen börjar jag fantisera om stroke och ännu värre saker.

Leif sa...

Skotom heter det här i vart fall. Ordet kommer av grekiskans skotos, mörker.

Leif sa...

<span>Skotom heter det här i vart fall. Ordet kommer av grekiskans skotos, mörker.</span>

Turtlan sa...

Med typisk Landstingskonst.
Men stolarna var fina. Mycket roligare än de vi har!!!

Bert sa...

Turtlan: Jo du vet, serru - Det här är Europas modernaste sjukhus....

Sven sa...

<span>Patience!</span>