lördag, juni 27, 2026

Antiklimax

Vi drog österut för lite spaningsjobb. Inte långt - kanske en dryg mil till ett ställa som vi brukar bevaka nå'n gång per år.

Vädret behagligt. Sol och varmt, även om luften i vanlig ordning var stressad och skulle någon annanstans. Så har det varit i stort sett hela juni. (Urban jäktar.)


Nåväl - vi var snart på plats och tog oss genom vacker skog. Råkade ta en lite felaktig stig, kom bort oss och fick vända om, för att börja om.

Vårt mål var guckuskonästet vid sjön. Vi kom dit bara för att konstatera att vi var grovt försenade. Inget fanns att se mer än utblommade rester. Vinterns snabba snösmältning och tidiga vår har påverkat.

Nästa år väntar.

Inte i bästa skick.

*****

2 kommentarer:

  1. Vi har Guckusko på ön alldeles underbara är dom

    SvaraRadera
    Svar
    1. @Babsan

      Den här lokalen brukar vara 'översållad' av guckusko.

      Radera

Välkommen att kommentera.