Vår trädgård är ingen trädgård. Men här och där har växter planterats. De gödslas aldrig, i stort sett. Ja, lite guldvatten hamnar väl där ibland. Men i övrigt sköter de sig själva med stor framgång.
Hur rabatten vid entrén kan se ut sådär när den är totalt tom efter snösmältningen, begriper jag inte.
Nu finns där, närmast i bild stjärnflocka, koreansk spirea, dag- och krolliljor, samt en strutbräken.
Längre bort syns en aronia, höstsilverax, lysimachia, trolldruva och sist men inte minst ligularia.
Allt sköter sig självt, förutom vissa inträng av gräs, som vi plockar bort.
Resten sköter dom själva. Och blomningen kommer snart igång på allvar.
*****

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar
Välkommen att kommentera.