måndag, juli 31, 2006

Tävling

Igår, söndag, körde jag genom två tredjedelar av Sverige. Från Sörmland till Norrbotten. På motorvägar, på mindre vägar. Mycket trafik, stundtals.

Björkarna höstgula här och där, på grund av torkan.

Trafiken flyter på. Jag kör, så gott som alltid, enligt de hastighetsbestämmelser som finns. Visst gasar jag på ibland, för att anpassa mig; för att köra om. Men 110 kilometer i timmen är en skön och lagom snabb fart, för att ta sig fram. Där den hastigheten är möjlig, såklart!

Men om jag än håller hastighetsgränsen - så blir jag omkörd. Ständigt! Och då handlar det om farter som ligger betydligt högre.

Vi roade oss med lite statistik under färden.

Vilka bilar blev vi omkörda av? Vilka märken?
Resultatet var entydigt.

Gissa på topp tre!
Du vinner äran av att ha insikten.




Andra bloggar om: , ,

Inga kommentarer: