tisdag, mars 21, 2017

Ett ljus går upp

Att förvånas över något är väl för det mesta en positiv upplevelse. Ett "ahaaa" kan kännas bra då och då. Förmodligen har jag då lärt mig något nytt ur livets eviga lärokälla. Det händer ständigt och jämt, bara man är nyfiken.

Ibland blir det kanske inte så himla lyckat, trots allt. Att lära sig om världens tillstånd i dessa tidevarv är väl knappast något som väcker känslor av positivitet. Särskilt i stort, men även i smått. Som idag, när jag lyssnar på P1-morgon och får veta att Svensk Elitfotboll tillsammans med Svenska Fotbollsupporterunionen (Jo, det ska tydligen bara vara ett "s".) håller på att forska i den fantastiskt betydelsefulla frågan om det inte skulle gå att fixa ofarliga bengaleldar, som de idrottsintresserade helt lagligt kunde få ta med sig på matcherna och fyra av vid (o)lämpliga tillfällen.

Tänk!
Jag trodde det var fotboll nördarna var intresserade av.
Inte pyromani.

Ahaaa!
Nu går jag till gymet. Kanske jag skulle ta med mig en bengal. Fira den trettionde push-up:en för dagen.

*****
Läs mer här!
Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer: