måndag, maj 15, 2017

"Och nu ska den ut ...

.. på turne i landet", konstaterar Kulturnytt i P1 yrvaket, om Joakim Rindås uppsättning Landet inuti, som nu hittat till Bagarmossen (Tänka sig ... Stockholms tassemarker!), efter att ha turnerat i norra Sverige sedan i slutet av mars (!). Men det räknas väl inte till "landet", kanske.

Själv missade jag den, när den gavs i Boden den 06 april, då jag råkade befinna mig i kulturskymningens Stockholm.

Jäklar! Jag får väl åka till Ödeshög. Den skulle ju dit. Det hörde jag.

*****

4 kommentarer:

Elisabet. sa...

Åja .., den har allt varit här i Halland också. Verkligen värd att se!

Bert Bodin sa...

Förstår det. Synd att jag inte hade möjlighet att se den i Boden.

Turtlan sa...

Den har t o m varit i mina trakter / ute i landet. Men missade både den eller rättare sagt så varr den slutsålt redan.

De är lite sena där borta i storstan tyckervi lantisar...

Bert Bodin sa...

I och för sig var den omskriven i vissa medier redan på förhand. Men jag blir lite "irriterad" över att många huvudstadsmedier (riksmedier) ibland har svårt att förstå att något som de plötsligt får vara med om INTE har hänt hos dem först. "Nu går den ut i landet ..." Jo, pyttsan. Eftersom hon recenserade föreställningen i Bagarmossen borde det istället ha hetat ".. och nu har den äntligen nått oss i Stockholm".