lördag, april 11, 2009

I syltburken

För vilken gång i ordningen vet jag inte. Men nu har det i vilket fall hänt igen. Calle Norlén, den utmärkte spanaren har fiskat i min blogg. Mitt minne är som en hästs, det vill säga långsint. Och även om Calle nu spanat i min blogg långt tillbaka i tiden, så kommer jag ihåg vad jag skrivit och kan snabbt lägga upp mina bevis på bordet.

I dagens program talade han om allt skräp, som måste till, för att sälja skräp. Jag talar kvällspress. Slasktidningar. De där alstren som spys ut över landet varje dag och som måste beledsagas av ett "extraerbjudande", en "present", för att överhuvudtaget någon ska intressera sig för den produkt som de egentligen försöker sälja, dvs själva tidningen. Tala om dåligt självförtroende, ja rent av självförnekelse hos den journalistkåren. Om de nu kan kallas journalister.

Calle har dragit precis samma slutsats som jag gjorde för lääääääääääänge sedan.
Vad får jag betalt för det?

*****



Lyssna till programmet.

Här är fler flagranta övertramp på upphovsrättigheterna: Nr 1, Nr 2.

Inga kommentarer: