tisdag, september 07, 2010

Inget är sig likt.

Efter semesterperioden och ordentligt installerad på jobbet igen, lade jag en dag min panna i djupa veck för att med eftertryck delge mina medarbetare en garvad resebyråtjänstemans kloka prognos för hur hösten skulle arta sig.

- Alltså. Under alla mina 39 år i branschen har det aaaaaalltid varit så att det varit lugnt på fronten före val, sade jag.

Jag sade det som en liten tröst för dem, som kommit tillbaka från sina semestrar flera veckor tidigare, och som rapporterat om högtryck på affärerna. De såg med andra ord utarbetade ut. Redan.

Och likt SMHI:s meteorologer kan jag nu konstatera att prognosen var fel. Åt helsike fel!

Vi har jobb i överflöd. Känner inte att vi har full kontroll. Jobbar över. Och åtminstone jag är totalt tom, när jag kommer hem från arbetet.

Det enda jag kan glädja mig åt, är att jag tydligen ännu är så pass ung och vital att jag inte har tillräcklig erfarenhet av hur valår beter sig i vår bransch.

Dessutom är det sommar.

Gonatt!

*****

Inga kommentarer: