söndag, september 02, 2012

Du missade

Det mesta är konst! Det verkar fler och fler konstutövare hävda. Förmodligen i något slags självhävdelsebehov. Jag tänker på Odellfjanterierna härom året. Men jag menar även det senaste exemplet med de manipulerade horkungsslantarna som kommit ut i handeln.

Falskmyntaren har nu "trätt fram" anonymt och hävdat att "projektet är konst".

Nyss var jag uppe i sovrummet och bäddade.
Den vernissagen missade du.

*****
Här finns ännu en berättelse om stor konst.

2 kommentarer:

Gabrielle sa...

Hm, ja det var synd. Att jag missade vernissagen menar jag.
Håller med dig i resonemanget. Horkungspengarna + hur folk reagerar på dom är tydligen konst. Lars Vilks deltagande i den där anti-islamska konferensen är konst... Hm. Fjantigt. Och värre än fjantigt faktiskt.

Bert Bodin sa...

Gabrielle: Men du kan ju ställa till med egen vernissage. Du kan ju till exempel koka makaroner. Det är säkert konst.