tisdag, augusti 01, 2023

Alltså ...

.. läget i landet och omvärlden känns ogripbart. Jag orkar snart inte annat än att stänga av nyhetsflödena. Fast jag vet att det samtidigt skulle kännas, och vara snudd på oansvarigt.

Kriget i Ukraina. Hopplöst känns det. Och nu börjar tydligen belarusierna röra på sig också. Mot Polen. Gränsen kränkt med helikoptrar. Puttekopian Lukasjenko förnekar förstås.

Coronakrisen mer eller mindre överstökad. Nu har vi en nästan namne; Koranenkrisen på halsen istället.

Stå ut! Det är tydligen det som gäller. Undrar bara - hur länge?

*****

5 kommentarer:

Mari sa...

Fruktansvärt deprimerande både utanför och inom Sverige. Jag måste dra ned på nyhetsläsande. Orkar inte.

Elisabet. sa...

Ja, precis så. Jag har aldrig känt mig så missmodig.

Kristina sa...

Har också börjat undvika nyheterna - det är ju inte klokt! Hur långt ska det gå? Tror att det gäller många av oss ... det är svårt att se framåt ...

Eliza sa...

Enligt A-bladet,vill Putin ha tillbaka Karelen...Det kommer närmare och närmare..

Bert Bodin sa...

@Elisabet
@Mari
@Kristina
@Eliza

Och nu ska han ha stor marinövning i Östersjön också.