söndag, maj 31, 2026

En helg ...

.. i stugan i skogen vid havet sitter väl aldrig fel. Njuta av fågelsång. Jobba med gärsgården. Fröplantering. Ligga på soffan. 

Ja, så blev det, innan vi vände hemåt på söndagen.

Och när jag ligger på soffan pillar jag lite med mobilen också. Förvånas bland annat av hur bra mobilkameran är. Se exemplen nedan. Båda bilderna tagna från samma position. På bilden med fåtöljen ser man knappt pelargonen därborta i köket. Men - man kan ju zoooooma. Rätt ordentligt. Det finns massor av andra finurligheter också. Det gäller bara att lära sig kameran. Prova själv. Du förstör inte film.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 *****

2 kommentarer:

  1. Anonym00:04

    Använder du som regel Foto eller Proffs när du fotograferar? Smidigt att använda vidvinkel eller teleobjektiv men annars vet jag inte om det är någon skillnad i upplösning.
    / Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. @Carina

      Mycket sällan använder jag 'proffs'. Har heller inte riktigt insett skillnaden till 'foto'.

      Radera

Välkommen att kommentera.