onsdag, januari 25, 2006

Enfaldens död

Finns det en bättre och snyggare tidskrift i landet än tidningen VI?

Betvivlas!

Nya numret damp ner i brevlådan idag. Dilemmat är att man vill liksom suga på karamellen så länge som möjligt. Det första jag läser är alltså det som står längst bak. "Nästa nummer 23 februari". Alltså förhandstitten. Så långt bort! Hur skall jag klara mig.

Sen gör jag en snabb besiktning av tidningen.

Ingen, säger ingen gör så snygga bildreportage. Eller kostar på oss läsare snygga och talande bilder på ett helt uppslag. För att inte tala om texterna. Innehållsrika, långa, insiktsfulla och rättstavade.


Tävling, någon gång då och då. Två personer hade lyckats klura ut jultävlingen. Två stycken! Då förstår man att det inte gäller tävlingstypen
Var ligger Stockholm?
1. i Finland
2. i ugnsrengöringssprayen
3. i Sverige


Nej, tidningen förolämpar aldrig sina läsare.

Och jag bläddrar vidare, utan att läsa. Vill bara titta. Spara läsningen, tills det inte är så länge kvar till nästa nummer.

Nästa steg är stora korsordet.


Det är synd om dig, som inte läser den.

Du som börjar har mycket att upptäcka.

(Bilderna är som vanligt klickbara för originalstorlek.)

Inga kommentarer: