torsdag, januari 12, 2006

Jag - en tunnis

Ett träningspass på gymmet. Det går sisådär, andra gången efter "jullovet". Mitt träningsprogram innehåller ett rätt stort mått frivikter. Alltså måste jag hålla till med dom stora grabbarna i friviktsrummet.

Men om man, som jag har chans att gå lite udda tider, till exempel mitt på dagen, så är det rätt lugnt där inne. Idag bara en medelstor kille, inte helt olik den där Ljungberg. Han såg ofarlig ut, så jag tog plats framför spegelväggen, letade fram mina 13,6-kilosvikter (jojo!) och satte mig ner för s.k. bröstpress. "Ljungberg" stånkade på med tre gånger så tunga hantlar, men jag tänkte att han har nog varit liten också, någon gång.

In släntrar en drygt enochenhalvmeterhög tjej, snygg, välproportionerad och tar plats vid sidan om mig. "Ljungberg" och jag bröstar förstås upp oss lite extra. Jag byter till 21,6-kilosvikter.

Tjejen griper till min fasa efter 23,8:orna och ger sig i kast med dem.

Mitt bröstande får ett snabbt slut och jag dryper iväg ur lokalen och tar magmaskinen i besittning.

Men nästa gång.... Då...hoppas jag ..att hon inte är där!

Inga kommentarer: