torsdag, mars 09, 2017

Lekstuga

Lyssnar med stigande förvåning till nyheterna nu på morgonen. Ett inslag får mig att tro att jag hamnat i något satirprogram.

Inslaget handlar om att ett litet religiöst samfund med cirka 3000 anhängare, har förmått Universitets- och högskolerådet (UHR) att lägga högskoleprovet på söndagar varannan gång, för att de inskränkta sjundedagsadventisterna inte kan tänka sig att göra provet på en lördag!

Jag säger inget. Men jag tänker.
Hur är det fatt?

*****
Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

4 kommentarer:

Elisabet. sa...

Detta har jag missat totalt! Tack som berättade.

Bert Bodin sa...

Jag undrar vilka andra särintressen som kan komma ifråga.

Turtlan sa...

Men.... snacka om att lyckas driva en fråga. Suck!

Lösningen får väl bli till slut att vi utökar en vecka till 10 dagar eller så.

Bert Bodin sa...

Ja, vi har ju fredagssatanisterna och måndagsvurmarna att ta hänsyn till.