onsdag, april 26, 2017

Jag gillar ...

.. att läsa serier. Inte så att jag prenumererar på KalleAnka eller Knasen. Men de där som finns i våra dagstidningar.

Baby blues, Snobben, Zits, Pondus, Ernie och Helge är några av favoriterna. Rocky är också bra på sitt speciella sätt. Och vem minns inte Mafalda? Hon som hatade soppa.

Men så finns de där mysko undantagen, där jag är fullständigt likgiltig. Eller egentligen småirriterad. Eftersom jag inte förstår vad det handlar om. 

Non sequitur är en, där jag oftast går bet. Hoppar oftast över den. Den ger mig inget.
Se bara dagens exempel! 

Snälla! Berätta för mig. Så att vi kan skratta tillsammans.

*****

4 kommentarer:

Rexxie sa...

Jamen, Tomten har ju varit snål och inte erlagt parkeringsavgift och får därmed släden bortbogserad! Jättekul (eller kanske inte...). Lite lätt obegripligt för oss svenskar, det är ju inte så jättevanligt att man bogserar bort felparkerade bilar.

Bert Bodin sa...

Tack Rexxie. Det kändes lite långsökt, som sagt.

Babsan sa...

Och tänk jag skrattar ofta gott åt dom dock inte åt denna.

Bert Bodin sa...

Jo, ibland så får han till det.