onsdag, juli 27, 2005

Vad vill ni att jag skall göra.

Hörde häromdagen att den svenska konjunkturen inte går åt rätt håll. Det skulle bero på att ökningstakten på vår konsumtion inte ökar. Samma radioinslag slog också fast att vi aldrig tidigare konsumerat så mycket som nu.

Men vi ökar alltså inte vårt shoppande tillräckligt snabbt.

Då undrar jag vad jag skall göra?

Jag har lägenhet i stan, fritidshus vid havet, alltså två fullt utrustade bostäder, med allt vad det innebär.
2 TV-apparater.
7 radioapparater (om man räknar den som finns i min mobil också)
Videokamera
Digitalkamera
2 Stereoanläggningar
Dator
Massor av CD-skivor
Havskajak
Slalomskidor
Telemarksskidor
Turskidor
Klippklättringsutrustning
Fjällvandringsutrustning av avancerad sort med bl.a. tält
Cykel
Bil
Hundratals böcker
5 telefoner + några gamla avlagda mobiler
Två fullt utrustade kök (gillar att laga mat, nämligen)
Hundratals växter, både i skogsträdgård och på inglasad balkong.
etc etc etc etc etc

Och då vill någon att jag skall öka min konsumtion, och till och med göra det snabbare!!!

Nä - snart kliver jag av.

1 kommentar:

Magnus sa...

Jag ligger efter! ;)