lördag, augusti 23, 2008

Bajden

Härtill är vi bajsnödigt tvungna... Nu börjar höstens diarré från svenska medier. Jag har försökt värja mig. Men nu är det bara att gå under jorden om man skall komma undan.

Menar jag snart avsomnade OS?
Menar jag elitserien i hockey?
Menar jag FRA-frågan?

Nej - Detta handlar naturligtvis om något så superviktigt som en vicepresidentkandidat i USA.

Herr eventuellt blivande presidenten, Barack Obama, har utsett Joseph Biden till ännu mer eventuellt blivande vicepresident. Och nyhetssändningarna svämmar över. Vi kommer att få veta vad han gjort hittills i livet. Vad hans livspartner (för han är väl hetero, för guds skull?) heter. Hur länge han har jobbat i politiken. Vad han gjorde som ung. Hudfärg och ursprung. Försyndelser, knark- och spritvanor, snatterier.

Intresserad?
Inte ett smack!

Hur många amerikanska vicepresidenter har gjort något avtryck hos dig? I världspolitiken? Eller gjort intryck på dig? Möjligen Al Gore då, efter att han klivit av sin post.
Hur många amerikanska eventuellt blivande diton har gjort dito?

Men journalisterna kommer att Bidsa på sig av iver.

*****



Läs mer i bl.a. DN.

Andra bloggar om: , ,

Inga kommentarer: