måndag, januari 07, 2013

Kvällspromenad





*****

7 kommentarer:

Elisabet. sa...

Det är verkligen som om vi bodde i olika länder.
Idag gick jag nere på stranden och fick lust att hämta baddräkten och vinterbada.

Nu är det aningen kyligare, men inte mycket.

Från min syster i Australien får jag mail som berättar om 46-gradig värme i Adelaide. Rent olidligt är det. Varmaste temperaturen som uppmätts där någonsin den här tiden.

Bert Bodin sa...

Elisabet: Och jag gillar den här vintern, hittills. Resolut och beslutsam. Inget tjafs med slask och katastrofala mildperioder. Snö i acceptabel mängd. Klar luft, förutom igår, då det var lite dimmigt.

Jag skulle inte vilja byta med din syster.

Bert Bodin sa...

Elisabet igen: Och inte skulle jag vilja byta med dig heller. ;-)

Gabrielle sa...

Vilken vacker bild! Det är nästan så det kunde vara en akvarell.
Här i Stockholm har vi fått snö igen men det är några uschliga plusgrader. "Fesen" vinter tänker jag och önskar mig nåt i varje fall lite mer åt Hälsingland. Är det vinter så borde det vara vinter, inte så här. Usch! Blir lite avis på dig.

Leif sa...

Lite längre fram när det blir ljusare kanske det blir så här?

Bert Bodin sa...

Gabrielle RW: Tack. Jag gillar också bilden. Bra mobilkamera och lite snickeri.

Bert Bodin sa...

Leif: Härlig bild.