onsdag, maj 03, 2017

Matematik är enkelt

Jag är inget mattesnille. När jag gick i skolan fick jag alltid höra att jag var "åt det språkliga hållet". Då är man dålig i matematik, sas det. Nåja - Jag gick ut med godkänt mattebetyg från gymnasiet i alla fall. Inte heller hade jag någonsin underkänt under alla år, så litegrann kan jag nog.

Men frågan jag ställer mig är hur det är ställt med (m) och deras siffersinne. Idag har de lagt fram sin alternativa vårbudget. De skryter ju alltid över hur de vill satsa på försvar, polis, vården, skolan med mera. Frågan är med vad?

Nu vill de sänka statens skatteinkomster med 22 miljarder kronor! Redan nästa år vill de reducera skattetrycket med det största beloppet sedan jobbskatteavdragens (förhoppningsvis glömda) år.

Jag fattar inte.
Gör du?

*****

Inga kommentarer: