fredag, maj 26, 2017

Tar tandborsten ...

.. med mig och går ut på bron. Står där i ljuset; det ljus som är så generöst så här års, trots att klockan visar halv midnatt.

Jag borstar och lyssnar. Det är kallt. Bara fyra grader och sjunkande. Jag tittar upp på den stora björken vid ladan. Ser grenverket mot himlen. Inte något tecken på lövsprickning.

Orrar spelar på avstånd. En rödvingetrast försöker sjunga. Haren skuttar uppför vägen.

Jag huttrar till. Går in. Gör mig klar i badrummet.

Natt.
*****

2 kommentarer:

Turtlan sa...

Snart så når det gröna även er. Gissar att det säger ett stort POFF så slår allt ut på en gång.

Här har vi riktigt sommarvarmt! Nästan så man föredrar skuggan redan på fm. Härligt!

Bert Bodin sa...

Det är ju bara det att explosionen brukar vara bortåt 2 veckor gammal såhär års. Men man får ta det som det är. Imorgon ska det snöa.