måndag, september 18, 2017

Vem vet

Jag håller på att plöja mig igenom 579 sidor spänning utöver det vanliga. Det var länge sedan jag läste något så ruggigt.

Den här boken handlar om vårt sårbara samhälle. Ett samhälle som blir mer och mer digitalt. Det är inte utan att jag ser likheter, eller möjliga jämförelser till det som utspelat sig här i Sverige i verkligheten under sommaren. Transportstyrelsen, till exempel. Och nu Rikspolisen.

Här handlar det om okända krafter, som hackar sig in i vitala system. Eller är det en enda kraft? Har utvecklingen börjat skena av sig själv .....?
Läs den om du vågar.

Nä - nu måste jag stänga datorn.

Jag har 67 sidor kvar.

*****

2 kommentarer:

annika b sa...

Har läst den. Det som händer är.... äsch, det har jag glömt!

Bert Bodin sa...

@annika.

Bra med glömska ibland. 😋