fredag, oktober 27, 2017

Drar mig tillbaka ...

.. efter en skön och effektiv dag. Lugn eftermiddag i stan där jag gjorde mitt bästa för att hålla mig undan horderna.

Missförstå mig inte. Jag är en social typ. Men jag har lite svårt med människor som just fått lön, och nu på fredagseftermiddagen ursäktar sig på sitt jobb och ber att få gå lite tidigare, kompa en timme eller två, för att så fort som möjligt göra slut på dusören. I panik.

Jag klarade alltså av mitt ärende snabbt och gick hem.

Här serverades på kvällskvisten en god whisky, inköpt i Skottland för ett och ett halvt år sedan, följt av en god stekt röding toppad med Västerbottensost och åtföljd av mandelpotatis som saltrostats i rökt salt (en kretensisk specialitet inköpt där i september), god sallad och en smakfull sås.

Desserten blev ljummen, nyss gräddad kladdkaka med vaniljglass.

Lucky man på teve med ett nervpirrande avslutande avsnitt, och sedan sängläge med ny bok.

Perfekt dag.

*****

Inga kommentarer: