torsdag, oktober 12, 2017

Rusch

Jag var precis på väg till gymmet, klockan halv nio. Klädd för träning. Oduschad. Detta eftersom jag har 200 m dit och lika gärna fixar mig både före och efter, hemmavid.

Men så var det telefonen. Den låg på laddning. När jag hämtade den blippade den till.
"Provtagning Stadsviken kl 0900", sa den mycket uppfordrande.
 - Va, tänkte jag. Hur har jag kunnat glömma?

Nu blev det bråttom. Av med träningskläderna. In i duschen. En snabb rakning. Kvart i nio steg jag ut genom dörren och började en rask promenad till vårdcentralen. Tack och lov regnade det inte. Det har ju annars varit regel denna oktober. 08.56 anmälde jag mig i receptionen. Puh!

Jag berättade för sköterskan Doris, som skulle ta proverna vad som hänt. Hon skrattade.
 - Bra gjort, sa hon.
 - Ja, jag tänkte att proverna kanske blir fel, när det är stresshormoner inblandade, sa jag.
 - Nä, det är nog ingen fara.

Så fick det bli. En något lugnare promenad hemåt, då jag passade på att göra en stor utvikning. Kan ju lika gärna gå en extra sväng. Det fick bli dagens gympass. Ja, och dammsugningen hemma också.

*****

2 kommentarer:

Kersti sa...

Det var duktigt spurtat. Träna kan man alltid göra en annan dag :)

Bert Bodin sa...

@Kersti.
Precis.