torsdag, februari 22, 2007

Jag tror det när jag ser det

Idag har jag investerat i en digitalbox för TV:n i stugan. Det är ju dags för nedsläckning av det pålitliga analoga nätet i maj. Men jag tänkte vara ute i tid, för man vet ju aldrig hur det funkar.

Det lovas runt, men..... Nå - Vi får se. Den skall installeras i helgen.

Billigast möjliga box inhandlades. 379 kronor, plus 99 för en scartkabel.
Mer tänker jag inte betala för att se
- program som jag redan betalar licens för
- program som jag redan finansierat genom att konsumera de varor som marknadsförs där.

Försäljaren var en schysst prick, som gjorde klart att "inga problem kommer att uppstå, om du har en bra bild idag. Då är det bara att plugga in och titta. Och så får du de här extra kanalerna på köpet". Han pekade på en skylt, som visade att himmelriket skulle sänka sig över mig, med Kunskapskanalen, SVT24, TV6 "en jäkligt trevlig kanal" (eller var det TV8?), och AFTONBLADET. (!!!?)
"Kan man välja bort någon", frågade jag.
Han tittade bara på mig, utan ett ord.
"Nåja, jag tar väl den där då", sade jag med en ton, som skulle få honom att inse att det i varje fall inte var hans förtjänst att jag bestämde mig. Fast det var det. Men försäljare skall hållas kort.

Det här skall bli mig ett nöje.
Att se att det inte alls är att "bara plugga in och titta".
För jag har mina tvivel.

Och jag vill så gärna ha rätt.



Även Knapsu har funderingar.

Andra bloggar om: , ,

Inga kommentarer: