söndag, september 23, 2007

Kvällsmediaskymning - Tack och lov.

Jag har inte följt med i den där tragiska såpan McCann. För det verkar som det är det, som det hela utvecklats till.

Men jag är alltid mycket skeptisk till historier som blossar upp på det där viset. Något lurt är det. Men ingen vet vad. Pressen tror att de vet, men säger egentligen inget. För om de visste, om de någon gång får tillgång till sanningen i den historien, så falnar intresset. Det är "katastrof" för historiesnickarna, som då måste leta upp någon ny historia. Alltså hålls den vid liv, så länge som det överhuvudtaget är möjligt. Hur tunn storyn än är.

Någon som vet vad som hände med den där österrikiska flickan, som "lyckades fly" från sin kidnappare efter 8 år, eller vad det var.

Den historien litar jag inte ett ögonblick på. Nys, hela rasket.

Men nu tror jag att till och med kvällspressjournalisterna insett att deras alster är av sjunkande kvalitet. I vilket fall tror de inte längre på sin produkt. Hur skall man annars tolka att skiten måste säljas med hjälp av "extramaterial", dvd-filmer, böcker och så vidare. Grejer som någon annan producerat. Någon skickligare.

Men egentligen är det inget jag beklagar.
Tvärtom!

*****



Inlägget är egentligen en kommentar som jag skrivit hos Berndt.
Andra bloggar om: , ,

Inga kommentarer: