torsdag, november 01, 2007

Påhitt

Undrar hur det är tänkt. Jag har inga problem med frisyren. Håret sitter där det skall, tjockt och fint. Frisören får göra sitt var femte vecka, ungefär. Men med stigande ålder har jag ju börjat märka vissa förändringar på andra ställen på kroppen. Ståltrådlika strån, som plötsligt skjuter ut, långt utöver övriga, mer beskedliga, till exempel i ögonbrynen.

Öronen måste också friseras sådär en gång i veckan, liksom näsborrarna.

Min undran är: Vad är meningen? Av vilken anledning skall man ha buskigare ögonbryn och håriga näsborrar, när man blir äldre. Vad har evolutionen haft för tanke bakom detta.

Nu har jag upptäckt ännu ett ställe. I snart ett år har det pågått. Jag kan bara tänka mig hur det skulle bli om det fick fortsätta. Hur snyggt som helst. Kanske med sidbena, eller lite tuperat.

Var?
Jo, näsan.

*****

Inga kommentarer: