onsdag, januari 30, 2008

En onsdag bland alla andra

- Tråcklar du, frågar jag.
- Japp. Jag tråcklar, bekräftar Magnus.
- Vad hade du för betyg i syslöjd?
- Det vill du inte veta.
- Hoppsan.
- Men det blir fint ändå, säger han.
- Jodå! Det blir det. Eivor intygar.

Själv är jag helt oförmögen att avgöra. Dessutom stinker det av sprit.

- Jag har bara gått trä- och pappslöjd, säger jag.
Det senare väcker stor förvåning, när jag berättar om hur vi fick slöjda i hård kartong. Göra vackra lådor, askar, pärmar med mera. I klass fem. Magnus och Eivor hade aldrig hört talas om något sådant.

Fysiskt helt utslagen är jag också. Liggande på mage, medan doktorn syr ihop, efter operationen. Man måste ju ligga stilla. Så jag får helt enkelt lita på deras omdöme.

- Så! Då var det klart. Stygnen får du komma och ta bort på fredag i nästa vecka, eller... måndagen därpå är kanske bättre.
- Okej! Jag går hem och kollar. Är jag inte nöjd med brodyren kommer jag tillbaka fortare än så.

En leverfläck som börjat visa dåligt uppförande är borta.
Igår eftermiddag ringde jag om råd. Tjugo i nio i morse fick jag tid. En timme senare är jag hemma och kokar kaffe.

Snabba ryck!

*****

Inga kommentarer: