söndag, april 25, 2010

Uppsägning

En kort bulletin i nyhetsflödet igår berättar om två överklassungdomars beslut att efter kort förlovningstid gå skilda vägar.

Och skandalen är ett faktum.
Verkar det som.

Jag för min del, kommer inte ens ihåg att de förlovat sig.

Sladderpressen på damsidan, samt Träckspressen och Aftonslasket har tydligen varit fyllda av de rykten som gått innan nyheten var ett faktum. Ty i dylika (dy-lika) publikationer brukar man gräva i all skit som ger pengar.

Naturligtvis hävdar de "allmänintresset" som orsak till att de publicerar ryktena. Och "allmänheten" köper skräpet med hull och hår. Gottar sig.

Kära allmänhet! Eftersom jag sedan flera decennier sagt upp mig från slakspressen, ber jag härmed att få säga upp mig även från er.
Sådant pack vill jag inte umgås med.

Med vänlig hälsning.
Bert Bodin
*****

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: