fredag, mars 04, 2011

Inget - Allt

Det händer ju inget. Inget att berätta om i varje fall. Det är bara dagar som går. Och går. Och går. Massor att göra på jobbet. Folk har ju sportlov!(???) Och som varje karriärsinriktad människa sitter man ju då i fjällstugan och planerar sina tjänsteresor till världens alla hörn, medan ungarna slinter i backen.

Waterloo (i Kanada alltså), Calgary (också i Kanada), Cuzco (Peru), förutom de vanliga ställena Amsterdam, Stockholm, Unnaryd, Tammerfors, Oslo, Tromsö, Kiruna, Wien, Cardiff, Leksand och några till, som svirrat förbi i huvudet. Jo - Det var något om Nashville också. Inte i På Spåret, utan i verkligheten. Eller virtuellt, eller hur man nu kan kalla det.

Så såg min dag ut.

Fullt upp alltså, fastän inget har hänt.

Jo, förresten. Det kom ju ett MMS.

Så livet verkar gå vidare.

Som om inget har hänt.


*****

8 kommentarer:

Gabrielle RW sa...

Jag vinkar också! Vink vink!
Trevlig helg!

ab sa...

Men vad föreställer MMS:et? Försöker se ett ansikte eller en hand, men det går inte!

Och en fråga: Under "login" här när man kommenterar, står det ett fält "share" som är ifyllt med "This Page". Jag fattar inte vad det betyder. Var länkar man till sin egen blogg...?

ab sa...

Få se nu om jag fått till det här...

bettankax sa...

Sämre MMS kan man få :) ...Inte så dumt att livet rullar på. Alternativet kommer tids nog.
Ha en fin lördag. Solen skiner i Skåneland och jag fröjdar mig över LJUSET.

Bert sa...

ab: Det är en ultraljudsbild, som är lite svårtolkad. Det medges. Men det är ett nytt liv på gång.

Jag har lite svårt att förklara hur du ska gå tillväga när du har skapat din profil. Men jag minns när jag gjorde det efter att ha fått tillbaka kommentarsfunktionen efter bloggbytet härom veckan, att det fanns en rubrik som hette "lägg till min sajt".

ab sa...

Så fint! :)

Jo, det står något liknande, men jag får ändå inte en så där fin länk som Gabrielle har...

Leif sa...

Ultraljudsbild som denna? Inte visste jag att det blivit så trendigt. Häftigt är det i vart fall att se en kort video. Här det en professor som fascineras av energin i en enda ultraljudsbubbla. Klart det måste till en massa kunskaper för att kunna tolka sånt. :)

Helsoligt hela dan men snön ligger fortfarande kvar. Till veckan hoppas jag all snö är borta. Har varit ute och busat med katten så det räcker. Han ville hälsa på sina kattkompisar i byn. Det var som attt släppa ut hästar på vårbete.

Maja sa...

Vilka perspektiv - hela stora världen att hantera och skicka folk till och så ett litet foster som skall bli en egen liten individ. Hinner du med i dessa tvära kast?