måndag, mars 28, 2011

Fullständigt urkass

I min exil i norra Norrlands fjälltrakter, och dessutom de norrligaste av dem, vill jag bara meddela att min internetuppkoppling från den stuga som vi framlever vårt liv i är synnerligen undermålig.

Det verkar som att vår lya är i någon slags skugga. Det står nämligen en mobilmast cirka 300 meter från oss, men nere i dalen. Där jag befinner mig visar mobilen högst en (1) täckningspinne, och ibland blir den noll.

Så det är inte av nonchalans, som jag inte läser och kommenterar i era bloggar. Det är tidsbrist. Det tar flera minuter att ta fram den enklaste webbsida. Minuter som jag måste ägna åt annat. Skidåkning, matlagning, umgänge, livsnjutning och annat.



*****

2 kommentarer:

Elisabet sa...

Ja, man klarar sig utan uppkoppling också. Under veckan i Sälen skrev jag inte en bokstav på bloggen och till min stora förvåning klarade jag livhanken ,-)

Njut du!

Bert sa...

Elisabet: Det funkar bäst från mobilen. För ute i backarna och uppe på fjället finns det minsann pinnar i mängd på telefonen.