lördag, mars 19, 2011

Jag har ju faktiskt inte ...

.. rapporterat från den fest som jag förvarnade om häromdagen.

Men det är en årligt återkommande personalfest, som omgärdas med mycket hysch-hysch. Det är en av våra säljgrupper som bjuder in. Man betalar grisen i säcken. Den kostar alltid olika, vilket beror på hur beloppet passar in i inbjudan, som alltid skrivs på vers.

Festen går alltid i hälsans tecken och man vet aldrig vad man råkar ut för. Ett hemligt tema gäller det också att räkna ut. Och det är inte så enkelt, särskilt som drinken klockan 17.56 (som är startskottet) som alla köar till i år visade sig vara en soppa (!!!), med kabanoss därtill. Hett i flera bemärkelser alltså.

Men det blev en liten paraplydrink också, innan vi ombads samlas ute på gården. Väl klädda. En promenad genom stan i lulekvällen. Mot Norrbottensteatern. Lilla salongen hyrd för oss, och skådespela fick vi göra själva. Ingen konst för mig, som faktiskt uppträtt i skolteater, på Berns stora scen och andra publika sammanhang.

Det var ingen konst för mina mindre erfarna kolleger heller. Här var vi alla rätt jämlika, för det handlade om dans. Inför en kritisk jury fick vi dansa zumba! I en hel timme. Med instruktör.

Sedan var det promenad tillbaka till kontoret, där det blev frågetävlingar, middag, och ännu fler tävlingar. Min grupp, Apelsinerna (Naranjas), utklassade övriga fullständigt. Vi krossade allt motstånd och kammade hem massor med priser, särskilt Sara som dessutom vann ett par individuella inslag.

Kul kväll. Det behövdes, som ventil till de stressiga veckor som vi haft på senaste tiden med ständigt övertidsjobb.

*****

Inga kommentarer: