torsdag, december 08, 2011

Ja inte vet jag ...

.. vad jag ska berätta, mer än att det händer en massa saker som får mig att betvivla människan, det vill säga alla utom du och jag och några till.

Till exempel den kvinna, som är någon slags ordförande för någon del av den stora miljökonferensen i Durban, och som med stadig röst verkade spänna blicken i USA:s och Kinas representanter och läxa upp dem.
 - Om ni vägrar att vara med på en överenskommelse, så ska ni veta att ni bär ett mycket tungt ansvar för mänsklighetens framtid.
Ungefär så sade hon i ett inslag av Rapport igår.

Hon gladde mig, och borde få pris.

Sedan gläder jag mig åt vädret ikväll.

Fantastisk kväll!


















*****

2 kommentarer:

Elisabet sa...

I morse låg jag och lyssnade till P1 och jag orkade till slut inte längre .., det var mest jävelskap och korruption och satyg. Jag har snart tappat tron på mänskligheten! Och ikväll "Världens sämsta skitskola" i UR .., ja, då blev det än värre. Och nyss ett program om Alzheimer i Kunskapskanalen. Tala om uppmuntrande.
Och vem ska man rösta på?
Mannen som skott sig nåt extremt på friskolan som det pratades om, han var socialdemokrat.
Finns det några ärliga människor kvar?

Bert sa...

Elisabet: Jag förstår inte att de inte sätts åt hårdare. Det är obegripligt.