torsdag, december 27, 2018

Tips för dagvilla

När jag inventerade i bokhandeln efter läsbart, råkade jag få ögonen på något som jag inte visste fanns kvar i denna digitaliserade värld.
 - Jodå. De är mycket efterfrågade, sa tjejen i kassan.

Jag tänkte att i dagar av dagvillhet, sådana som gärna uppträder, när man inte har jobb att gå till, kan detta vara en bra hjälp. Det gäller ju bara att man gör det till en vana. Kanske är det frukostmakarens uppgift att det första han gör, är att riva av ett blad.

Då upplever man det kanske mera fysiskt och kan konstatera, att tiden går.

Om man nu trodde annat.

*****

4 kommentarer:

Elisabet. sa...

Det tror jag också att man gör. Upplever det mera fysiskt.

Bert Bodin sa...

Jepp! Ut och shoppa en, du också. ;-)

Kersti sa...

Jag har flera. En i köket i Scouternas almanacka och sedan på torpet en i stora huset i köket och en i härbret. De ligger här och bara väntar på att få tas i bruk. Det är något med känslan när man på morgonen river av ett blad. På ett sätt känns det som om tiden kanske går lite långsammare.

Bert Bodin sa...

Det låter utmärkt. Tiden går alldeles för fort. Den behöver bromsas.