torsdag, juli 11, 2019

Jo ...

.. jag vet. Men ...

.. dom får stå kvar.

*****

6 kommentarer:

Cecilia N sa...

Jag har rivit bort de flesta på min tomt idag.
Tidigare har jag färgat garn med dem med lite olika men lyckade resultat.
Så då gjorde jag det idag också.
Fast det verkar vara klent resultat den här gången.
Jag vet inte om det är fel tid på säsongen eller fel betning av garnet.

Fina små kvastar har jag satt in i vas. De är ju dekorativa. Men de skräpar nåt förfärligt.

Bert Bodin sa...

Just den där klungan är lite speciell. Den håller sig då att säga på plats. Blir inte fler för varje år. Någon sa att den kallas ädellupin.

Vanliga lupiner begränsar vi flitigt.

Annika B sa...

Vad är det för fel på lupiner?

Bert Bodin sa...

Den vanliga lupinen är invasiv. Den drar kväve till sig och "förgiftar" på så sätt jorden så att vår vilda flora inte klarar sig. Och så breder lupinen ut sig.

Annika B sa...

"Invasiv"? Men kommer inte klimatkrisen ändå att leda till att nya djur och växter kommer norrut i vilket fall - ska vi (förgäves) försöka utrota dem...? Många, både växter, djur och människor, kommer att försöka ta sig undan från den stigande värmen.

Bert Bodin sa...

Men vi kan inte ha bara lupiner.