onsdag, juli 10, 2019

Anonym

Hur är det med dig. Känner du dig övervakad i det dagliga livet? De flesta gillar inte det. Och jag försöker göra mitt för att slippa.

Därför blir jag lite avvaktande när jag kliver ut på bron, för att promenera iväg på den dagliga tidningspromenaden och upptäcker att två falkar, likt drönare, hänger stilla i luften ovanför mig. Fullständigt stilla i motvinden ligger de där och bevakar.

Jag traskar iväg ändå, och falkarna gör mig inte sällskap. Puh!

Men lugnet blir inte långvarigt. En kilometer bort står två individer likt fartkameror vid vägkanten och betraktar min promenad. Stint. Men de två, förklädda till älgar, ger sig strax iväg och försvinner spårlöst ner mot tranmyren.


Sedan är det lugnt. Tidningarna hämtade och levererade till stugan, utan fler intermezzon. Ingen vet var jag finns på denna jord. Jag har dessutom stängt av "droppen" på telefonen.

Men jäklar! WiFi:n i stugan avslöjar mig. Så nu vet förmodligen Google var jag finns.

Aldrig får man vara ifred!

*****

Inga kommentarer: