tisdag, juli 30, 2019

Varning för skräp

För fyra år sedan lade jag nytt golv på balkongen. Snyggt blev det och stolt var jag över mitt verk.

Det tog inte särskilt lång tid, innan vi lade märke till att någon ribba i plattornakändes lite lös. I fjol gick förfallet vidare och i år är golvet rena katastrofen. Underredet på plattorna faller sönder i bitar. Ribborna skramlar lösa när man försöker gå över golvet.

Jag bytte ut ett tiotal men märkte att även de nya plattornas underrede var skört och till och med smulades sönder om jag var lite ovarsam när jag tog plattorna ur sin förpackning.

Så varning för dem. Köp inte! Bara skräp.

Idag byter vi golv igen. Till ett av annan typ.

Sex säckar golv mot återvinningen.

*****

4 kommentarer:

Babsan sa...

Så trist vart köpte ni detta?Reklamera

Bert Bodin sa...

@Babsan
Tror det var Rusta, eller Jula. Men märket säljs både här och där.

V sa...

Har ett par vänner och bekanta som också haft liknande golv och deras har också smulat sönder sig. En av dom provade annat märke men med lika dystert resultat.
Tråkigt när man lagt ut pengar och tänkt att något skall hålla länge och sen visar sig vara slit och släng skräp.

Bert Bodin sa...

@V

Jaså. Där ser man. Och ändå säljs de fortfarande, har jag sett.